Szukając sposobów na poprawienie mocy silnika, chiptuning  www.v-max.auto.pl https://www.v-max.auto.pl/ jest często oferowany jako szybka i łatwa droga do ogromnych zysków. Jednak uzależniony jest od danego samochodu. Należy zwrócić też zwrócić uwagę na modyfikacje i sposoby ulepszeń, które miały już miejsce.  W rzeczywistości nawet najbardziej wyrafinowana regulacja ECU nie może wiele zdziałać, aby zwiększyć moc wyjściową bez modyfikacji innych systemów w samochodzie. Jednak strojenie ECU jest skutecznym narzędziem do użytecznej, większej mocy, jeśli zostanie zrobione prawidłowo. Musimy pamiętać o kilku rzeczach, zanim zdecydujemy się na chiptuning.

Bezpieczeństwo

Przyspieszenie i większa moc silnika mogą być ważne, jednak nie zawsze jest to najbezpieczniejszy sposób na dostrojenie. Chociaż chiptuning pozwala zwiększyć liczbę koni mechanicznych, często może radykalnie zwiększyć ryzyko detonacji i potencjalnej awarii silnika. Czasami niezawodność jest ważniejsza niż jednocyfrowe zyski mocy.

Jedną z najważniejszych funkcji, którą spełnia ECU w naszym samochodzie, jest regulacja funkcji emisji w aucie. Czasami „układ silnika” wyłącza te systemy, co może skutkować nieudanym testem emisji, a także zapaleniem się kontrolki „sprawdź silnik”. Każdy chip, który dezaktywuje kontrolę emisji naszego pojazdu, nie funkcjonuje dobrze i prawdopodobnie jest nielegalny.

Reklama a rzeczywistość

Wiele firm, zajmujących się dostrajaniem chipów, reklamuje duże zyski mocy dzięki sprawdzonym wynikom dynamometru. Jednak jednocześnie wiele takich firm nie poinformuje klienta, że konkretne warunki i modyfikacje mogą wymagać znacznych zmian w silniku. Tuning to tylko część układanki.

Istnieją względnie proste sztuczki, które można zastosować, aby zwiększyć moc silnika. Głównie chodzi tutaj o „otwartą przepustnicę” podczas wysokich obrotów. Efektem ubocznym jest utrata mocy w innych warunkach, co zwykle ma negatywny wpływ na kierowalność. Oznacza to, że poświęcamy ogólną wydajność dla nieznacznie poprawionej mocy wyjściowej przez określony czas. Jednak nasz samochód nie stanie się przez to zdecydowanie szybszy.

Brak uniwersalnego chipa

Właściwe dostrojenie, aby uzyskać bezpieczny i znaczny przyrost mocy, powinno być wykonywane na silniku na podstawie dynamometru, przez doświadczonego profesjonalistę. Podczas gdy, konkretna konfiguracja ustawień może działać doskonale na jednym silniku, nawet najmniejsza zmiana w klimacie, pogodzie lub różnice w modyfikacji, może powodować problemy.

Unieważnienie gwarancji

Zasadniczo chiptuning unieważnia gwarancję. Zmienia się bowiem wiele zmiennych, niezbędnych do działania silnika, takich jak wartości paliwa, czas zapłonu, korekta stukotu, a nawet obniżone zużycie paliwa i dane redline. Zmiany te mogą usunąć wiele zabezpieczeń, stosowanych przez producenta w celu ochrony silnika. Dlatego prawie zawsze gwarancja zostanie wtedy unieważniona i możemy mieć problem w przypadku uszkodzenia silnika.

Paliwo premium

Niezależnie od używanego chipa, zyski mocy można zmodyfikować, zmieniając mapę paliwa i temperaturę zapłonu. Zmiany te eliminują w pewnym stopniu bezpieczeństwo i elastyczność. Do bezpieczniejszej eksploatacji wymagane jest zwykle paliwo premium, czyli najwyższej jakości, a czasem nawet oktanowe urządzenie wspomagające. Pamiętajmy o dodatkowych kosztach, jeśli zdecydujemy się na chiptuning.

Nowoczesne ECU

W zależności od rodzaju zainstalowanego układu, zastosowanej metody strojenia, a także samochodu, w którym go instalujemy, ECU może być bardzo elastyczne. Nowoczesne ECU staje się coraz bardziej adaptacyjne, dlatego może wymagać regularnych restartów i czyszczenia pamięci. Możemy dzięki nim zauważyć pewne zyski mocy, jednak musimy się jednocześnie liczyć z większymi kosztami eksploatacji i zmianami w zużyciu paliwa.

Cenne rady

Jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie silnika, najczęściej wybieranymi opcjami jest chiptuning i tuning.

Chiptuning oznacza remapowanie. Można kupić moduł układu scalonego, który po prostu podłącza się do portu diagnostycznego, aby zmienić programowanie. Może to mieć nieprzewidywalne skutki, ponieważ moduł nie jest specjalnie zaprojektowany dla naszego samochodu i warunków jazdy. Aby uzyskać najlepsze wyniki, chiptuning powinien być wykonywany przez profesjonalistę. Wykona serię testów diagnostycznych z użyciem precyzyjnych maszyn podczas jazdy samochodem, a następnie dostosuje oprogramowanie w razie potrzeby.

Podczas gdy chiptuning zajmuje się tylko oprogramowaniem, dostrajanie wydajności koncentruje się głównie na fizycznych częściach maszyny. Większość tych modyfikacji sprzętu lub ulepszeń koncentruje się na układzie napędowym, takim jak cylindry, układ wydechowy, przekładnia i wiele innych. Dostrajanie wydajności koncentruje się zawsze na uzyskaniu większej mocy silnika.

Warto połączyć chiptuning z tuningiem. Wtedy uzyskamy największą wydajność. Tuning pozwoli nie tylko na przełączanie części, ale także na dostrajanie parametrów silnika. Po dokładnym dostrojeniu wszystkich fizycznych części, warto zająć się oprogramowaniem. Skorzystajmy z pomocy profesjonalisty.