Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej

Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej

Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej

Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama zewnętrzna najczęściej kojarzona jest z billboardami lub plakatami mocowanymi do słupów reklamowych. Nośników reklamy zewnętrznej jest wiele: od szyldów po pojazdy reklamowe. Reklama zewnętrzna została wkomponowana w krajobraz miejski. Jest również popularny poza obszarami zabudowanymi o dużym natężeniu ruchu, na przykład na autostradach. Zasadniczo każde miejsce nadaje się do zainstalowania tam treści reklamowych.

Czynniki wpływające na widoczność reklamy

Reklamodawcy chcą, aby ich komunikaty reklamowe były atrakcyjne i docierały do ​​potencjalnych klientów. Aby przekaz reklamowy był skuteczny i dotarł do jak największej liczby odbiorców, musi być przekonujący. Nie chodzi tylko o rozmiar reklamy, ale także o jej widoczność. Atrakcyjność miejsca reklamowego zależy od kilku czynników, takich jak odległość plakatu lub banera reklamowego od ruchu pieszego i kołowego. Ogromne znaczenie dla oddziaływania reklamy zewnętrznej mają wszelkie ograniczenia widoczności i bliskie bodźce wzrokowe (pomniki, pomniki, kina, inne plakaty), natężenie ruchu na danym obszarze oraz wysokość, na której umieszczane są plakaty.

Cel reklamy zewnętrznej

Celem każdej reklamy jest przyciągnięcie uwagi klienta, zbudowanie relacji między potencjalnym nabywcą a produktem/usługą oraz stworzenie tożsamości marki w umyśle odbiorcy. Reklama out-of-home ma szeroki zasięg – jej odbiorcami są przechodnie, którzy oglądają reklamę przez chwilę i pamiętają wyeksponowany materiał promocyjny. Sposób działania jest długotrwały. Jeśli odbiorca nie zatrzyma się przy reklamie, i tak ją zobaczy. Zagląda do treści kilka razy dziennie, dzięki czemu ta informacja mocno zapada mu w pamięć. Można powiedzieć, że reklama zewnętrzna to medium masowe – istnieje w każdym mieście i mniejszych miejscowościach. Treści promocyjne są na nim umieszczane i docierają do osób spacerujących po chodniku. Możesz narzekać, że przypadkowi odbiorcy nie będą zainteresowani wiadomością ani zakupem towaru/korzystaniem z usługi. Pula potencjalnych nabywców jest jednak duża. Reklamodawca może być pewien, że pozyska klientów dzięki reklamie zewnętrznej.

Najskuteczniejszy nośnik reklamy zewnętrznej

Wyspecjalizowane ośrodki badawcze systematycznie badają zachowania klientów. Przedmiotem zainteresowania badania opinii konsumentów jest również reklama konkretnego produktu. Po wielu badaniach stwierdzono, że klienci najwięcej uwagi poświęcają reklamom z szeroką gamą warstw wizualnych i świetlnych. Bodźce wzrokowe dłużej przykuwają uwagę, dłużej zapadają w pamięć i mają większą siłę perswazji. Reklamy zewnętrzne wykorzystujące nowoczesną technologię oświetleniową wyróżniają się na tle innych reklam, są widoczne po zmroku, oświetlają otoczenie i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa miasta. Lekkie reklamy wywołują u odbiorcy pozytywne skojarzenia, takie jak nowoczesność, profesjonalizm.

Reklama w ruchu

Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej
Cele i rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna nie musi być statyczna. Wiadomość ustawiona w jednym miejscu oddziałuje na odbiorców znajdujących się w pobliżu. Reklama zewnętrzna może również podążać za odbiorcą. Reklama mobilna to informacje reklamowe na platformach mobilnych napędzanych samochodami. Treść reklamowa może dotrzeć do większej liczby odbiorców niż reklama stała. W ten sposób najczęściej reklamowane są kredyty (usługi finansowe), ubezpieczenia, nowe placówki znanych sieci handlowych, oferty przyjęć do szkół średnich i wyższych oraz kandydaci w wyborach parlamentarnych lub samorządowych. Jedną z form zewnętrznej reklamy mobilnej jest oklejanie samochodu logo danej firmy i krótkim tekstem. W większości przypadków używane są samochody zabytkowe, luksusowe lub służbowe. Taka forma reklamy przykuwa wzrok potencjalnych klientów, staje się tematem rozmowy i buduje pozytywny wizerunek marki. Plakaty w komunikacji miejskiej to także mobilna reklama zewnętrzna. Zaletą takiego sposobu dotarcia do klientów jest to, że zainteresowanie pasażera plakatem utrzymuje się przez długi czas, a treść można czytać wielokrotnie. Zapamiętuj obrazy i komunikaty słowne. Reklama na autobusie lub tramwaju ma większy potencjał oddziaływania geograficznego, ponieważ jej odbiorcami są osoby podróżujące po określonej linii, a więc nawet przejeżdżające przez kilka miast. W większości środków transportu publicznego są reklamy.

Tania reklama

Z punktu widzenia firmy reklama zewnętrzna jest bardzo korzystna. Potrafi skutecznie oddziaływać na odbiorców i jest tani w produkcji. Do reklamowania swojego produktu/usługi możesz wykorzystać różnorodne media, zwiększając skuteczność przekazu reklamowego. Nie musisz organizować specjalnych akcji, których celem jest wyszukanie odbiorców reklam.

Reklama zewnętrzna, choć kontrowersyjna, wciąż jest skutecznym sposobem komunikowania się ze społeczeństwem. Jego zaletą jest przede wszystkim możliwość dotarcia do dużej liczby klientów w krótkim czasie i w zwięzłym przekazie. Współcześni klienci są zmęczeni ciągłym bombardowaniem boksów reklamowych. Reklama zewnętrzna przekazuje treści w sposób swobodny i dyskretny.