Czy marketing na Instagramie jest skuteczny?

W ostatnich czasach coraz większy nacisk kładzie się na znaczenie reklamy, umieszczanej w mediach społecznościowych. Korzystanie z nich stało się częścią codzienności dla bardzo wielu ludzi, nic więc dziwnego w tym, że specjaliści od reklamy i budowania wizerunku marki opracowują różne metody, dzięki którym można bardzo skutecznie i efektownie promować swoją działalność na Instagramie.

 

Czy każdy może wypromować się na Instagramie?

Znaczenie mediów społecznościowych w reklamie jest dziś ogromne. Wielu specjalistów od promocji i kreowania wizerunku, osób zajmujących się PR zgodnie twierdzi, że rezygnacja z reklamowania się na Instagramie, czy innego typu portalach społecznościowych, to ogromny błąd, gdyż w ten sposób tracimy możliwość dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych klientów i osób zainteresowanych naszymi usługami lub działalnością. Instagram jest jednym z czołowych portali tego typu. Miliony użytkowników codziennie publikują na nim treści, chętnie oglądane przez innych. Nic wiec dziwnego w tym, że coraz więcej osób poszukuje odpowiedzi na pytania, jak zwiększyć popularność swoich materiałów na Instagramie, jak tagować zdjęcia, by były popularne i łatwe do odnalezienia. Umiejętne posługiwanie się hashtagami sprawi, że publikowana treść ma ogromną szansę dotrzeć do znacznej liczby osób, które są zainteresowane dokładnie tym, co możesz zaoferować. Dzięki temu zyskasz łatwe w obsłudze i bardzo skuteczne narzędzie promocji. Pamiętaj jednak, że maksymalna ilość hasztagów na Instagramie to 30. Jeśli dodasz ich więcej, Twój post będzie pozbawiony wszelkich hashtagów. Z Instagrama korzystają osoby prowadzące własną działalność, oferujące usługi oraz towary, a także osoby promujące konkretny styl życia. Liczba użytkowników Instagrama jest powalająca, można powiedzieć, że niemal jedna trzecia ludzkości korzysta z tego medium społecznościowego.

 

Czy założenie profilu firmowego na Instagramie jest trudne?

Na Instagramie możesz założyć profil prywatny lub firmowy. Jeśli zdecydujesz się na tę drugą opcję, będziesz mógł wybrać branżę, w jakiej działasz, a także opublikować dane kontaktowe. Profil tego typu będzie trzeba połączyć z kontem na Facebooku. Tworzenie postów sponsorowanych to możliwość, z powodu której mnóstwo osób prowadzących nawet małe firmy decyduje się na korzystanie z Instagrama. Tworzenie kampanii reklamowej na Instagramie, która jest skuteczna i przynosi realne zyski, to możliwość zwiększenia popularności swoich usług i pozyskania nowych klientów. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama na instagramie była skuteczna, poszukaj informacji o tym, jak połączyć konto na Instagramie z kontem na Facebooku. Będzie to pierwszy krok do stworzenia firmowego konta, które stanie się skutecznym i nowoczesnym narzędziem promocji. Następnie będzie trzeba wybrać cel kampanii reklamowej na Instagramie, określić grupę docelową, by następnie przystąpić do tworzenia reklam. Najczęściej są to fotografie lub filmy, opatrzone krótkim tekstem. Koniecznie będziesz musiał dowiedzieć się, jak używać hashtagów, by Twoja treść mogła zostać odnaleziona przez jak największą liczbę osób. Odpowiednie hashtagi w reklamach na Instagramie to kluczowa sprawa, gdyż dzięki nim osoby zainteresowane daną tematyką, działalnością, czy usługami, będą miały szansę dotrzeć do Ciebie. Do czego muszą odnosić się hasztagi? Z pewnością powinny zawierać nazwy i określenia związane z Twoją branżą i działalnością. Warto też dodać hashtagi odnoszące się bezpośrednio do treści opublikowanego obrazu, możesz więc umieścić polskie oraz angielskie nazwy zamieszczonych na grafice obiektów oraz przedstawionych czynności lub różnego rodzaju działań.

 

Jakie zdjęcia na Instagramie przyciągają wzrok?

Materiały publikowane na Instagramie mają swoją specyfikę. Zdjęcia przypominają fotografie z polaroidu, dlatego też publikowane materiały graficzne powinny mieć proporcje 1:1. Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie zdjęcia zwracają uwagę na portalach społecznościowych. Jeśli Twoja grafika będzie intrygować i przyciągać uwagę, możesz być pewien, że jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Warto zastanowić się także nad tym, o której godzinie najlepiej publikować na Instagramie swoje materiały, tak, aby dotarły one do jak największej liczby aktywnych użytkowników. Pory aktywności różnych grup docelowych mogą się różnić, dlatego warto zorientować się, jak wygląda ta sprawa w przypadku naszych potencjalnych odbiorców reklamy. Coraz więcej osób uważa, że na Instagramie można zarobić, warto jednak wiedzieć, że pozyskanie oddanych followersów w social mediach wymaga od nas pewnej systematyczności. Pytanie o to, jak często wrzucać zdjęcia na Instagram jest dla wielu osób bardzo istotne, bo przecież ich celem jest to, by zamieszczane w social mediach treści trafiły do jak największej ilości osób. Warto przejrzeć profile konkurencji i zwrócić uwagę na częstotliwość, z jaką publikuje ona własne posty, dzięki czemu będziemy wiedzieć, jak ją wyprzedzić i sprawić, że użytkownicy Instagrama zainteresują się naszymi materiałami.