Ubezpieczenie OC przewoźnika

Jak mądrze wybrać dobrowolne ubezpieczenie OC przewoźnika, koszt zależy od wielu elementów składowych polisy, więc tylko dokładna analiza może dokonać najlepszego wyboru bez zbędnych emocji. Posiadanie tego typu ubezpieczenia to ważny moment w działalności firmy zajmującej się komercyjnym przewozem towarów w kraju lub za granicą.

Jeśli masz trudności z samodzielnym doborem niezbędnej ochrony, możesz zlecić to zadanie doradcy ubezpieczeniowemu. Dokładna analiza zakresu podejmowanych czynności, rodzaju przewożonego ładunku, pozwoli precyzyjnie dopasować ubezpieczenie OC przewoźnika.

Jak wybrać OCP operatora, aby koszt odpowiadał potrzebom przedsiębiorców?

Zakres działalności przewoźnika jest podstawą polityki OCP przewoźnika. Koszt wysyłki krajowej i międzynarodowej jest bardzo zróżnicowany. Koszt pierwszej polisy może wynieść około 1400 zł, podczas gdy koszt drugiej polisy może być bardzo wysoki i może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Wszystko należy rozpatrywać indywidualnie, biorąc pod uwagę specyfikę transportu oraz oczekiwania przedsiębiorcy.

Wybór zasięgu OCP przewoźnika wymaga:

  1. Sprawdź, czy dla każdego wydarzenia określona jest gwarantowana kwota. Umożliwi to zagwarantowanie wszelkich szkód w ramach limitu tej kwoty.
  2. Jeżeli przewoźnik nie przewoził określonego rodzaju ładunku, powinien sprawdzić, czy rodzaj przewożonego ładunku znajduje się w katalogu publicznym (poza tym, że właściwości są na ogół inne).
  3. Analiza wyklucza towary. Jeżeli przewożony towar znajduje się na liście wykluczeń danego ubezpieczyciela, nie zapłaci on w przypadku uszkodzenia.
  4. Jeśli polisa zawiera informacje o obniżkach franczyzy, należy sprawdzić ich liczbę. Na przykład, jeśli towar jest uszkodzony, wartość odpowiada za zmniejszenie kwoty odszkodowania, które zostanie wypłacone wykonawcy.
  5. Różnica musi zostać zapłacona przez przewoźnika. ważny! Franczyza powinna być oferowana ilościowo, trzeba zwrócić uwagę na procent.
  6. Sprawdź rozszerzenie polisy OCP przewoźnika, koszty mogą wzrosnąć w przypadku wystąpienia następujących szkód: napad, kradzież, parkowanie na parkingu niestrzeżonym. Klauzula parkowania jest o tyle ważna, że ​​bez niej kierowcy będą mogli parkować tylko na strzeżonych, monitorowanych i oświetlonych parkingach.
  7. W przypadku zatrudniania podwykonawców do transportu towarów należy ocenić, czy możliwe jest spełnienie wymagań firmy ubezpieczeniowej w zakresie metod ich weryfikacji.
  8. W przypadku przyjęcia przewozu towarów specjalnych wymagających użycia chłodni lub naczep niskopodwoziowych należy rozważyć możliwość spełnienia dodatkowych obowiązków wynikających z przewozu.
  9. Należy zapytać firmę ubezpieczeniową, czy ubezpieczenie od odpowiedzialności przewoźnika może zostać rozszerzone o pasażerów w okresie obowiązywania ubezpieczenia od odpowiedzialności przewoźnika. Co zwykle decyduje o prawdopodobieństwie przewiezienia konkretnego ładunku.

OCP przewoźnika to koszt ruchu krajowego

Ubezpieczenie OC przewoźnika
Ubezpieczenie OC przewoźnika

Dobra polityka OCP przewoźnika w przesyłkach krajowych chroni przedsiębiorcę przed uszkodzeniem, utratą, opóźnieniem w dostawie, kradzieżą. Musisz sprawdzić, czy te klauzule znajdują się w polisie, bo tylko wtedy odszkodowanie zostanie wypłacone. W przypadku przewozu towarów wysokiego ryzyka, takich jak sprzęt AGD, RTV, elektronika, towary niebezpieczne, żywe zwierzęta, leki itp., przewidziane są klauzule rozszerzające zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela. OCP przewoźnika, koszty wysyłki krajowej mogą wzrosnąć od 1000 zł.

Koszty przewoźnika OCP w transporcie międzynarodowym

Polisa OCP przewoźnika jest dostosowana kosztowo do potrzeb przedsiębiorców wykonujących transport drogowy w ruchu międzynarodowym i obejmuje odpowiedzialność ubezpieczyciela za ewentualne szkody. Dokładniej w przypadku towarów uszkodzonych, zagrabionych, zagubionych lub skradzionych. Przed zawarciem takiej umowy ubezpieczenia należy zawsze dokładnie zapoznać się z jej warunkami.

Zobacz oferty:

Jakie rozszerzenia przewoźnik powinien uwzględnić w swojej polityce OCP w przesyłkach międzynarodowych?

      • Przewóz kosztowności: sprzęt elektroniczny, obrazy, rzeźby, biżuteria.
      • Transport materiałów niebezpiecznych (ADR – np. materiałów wybuchowych, płynów łatwopalnych).
      • Transport alkoholu, tytoniu, kawy i farmaceutyków.
      • Transport części samochodowych i opon.
      • Przesyłki ładunków przez określone kraje podwyższonego ryzyka: Rosję, Białoruś, Ukrainę, Turcję, Kazachstan, Albanię, Rumunię
      • Szkody powstałe podczas kabotażu na terenie UE, poza Niemcami lub na terenie Niemiec.

Przy polisie OCP płatnego operatora koszt ruchu międzynarodowego może sięgać nawet tysięcy złotych, ale jest to bardzo korzystne rozwiązanie. Wszelka odpowiedzialność za uszkodzenie towaru (zgodnie z ochroną ubezpieczeniową) przechodzi na ubezpieczyciela. Dzięki temu przedsiębiorca nie ponosi strat finansowych, a wykonawca otrzymuje rekompensatę za nierzetelne wykonanie usługi przez przewoźnika. Firmy transportowe posiadają tego typu ubezpieczenie, aby były widoczne na rynku takich usług.